Znamy chętnych do wybudowania węzła drogowego w Wieliczce.
2024-09-30
Trzynaście firm jest zainteresowanych budową bezkolizyjnego węzła drogowego w Wieliczce w ciągu drogi krajowej nr 94. Nowy układ drogowy nie tylko upłynni ruch, ale również poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników. Na budowę chcemy przeznaczyć prawie 86 mln zł. Wszystkie firmy zmieściły się w naszym budżecie.
Karty na stół
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm TERS (lider) i Instbud na kwotę 53,1 mln zł. Najdroższą, firma PORR, o wartości 80,4 mln zł.
–
Poniżej szczegółowe zestawienie wszystkich zainteresowanych podmiotów:
Lp. | Nazwa firmy | Wartość oferty |
1 | BUDIMEX | 73 322 891,66 zł |
2 | Mota-Engil Central Europe | 72 908 549,54 zł |
3 | Mosty Łódź | 73 470 970,60 zł |
4 | Nowak-Mosty | 75 290 988,55 zł |
5 | Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie | 68 751 019,03 zł |
6 | PORR | 80 406 743,39 zł |
7 | PRIMOST Południe | 58 976 483,40 zł |
8 | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR | 75 138 636,52 zł |
9 | Swietelsky Rail Polska | 70 963 374,00 zł |
10 | STRABAG Infrastruktura Południe | 78 409 132,21 zł |
11 | konsorcjum firm: TERS (lider), INSTBUD | 53 086 800,00 zł |
12 | konsorcjum firm: Warbud (lider), Eurovia Polska | 75 914 557,21 zł |
13 | konsorcjum firm: ZUE (lider),
Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL |
61 952 239,82 zł |
–
Głównym kryterium w tym postępowaniu jest cena. Im niższa, tym więcej punktów dla oferenta. Maksymalnie – na tym etapie – można uzyskać 60 punktów. Pozostałe 40 proc. końcowej oceny oferty stanowi jakość. Co to oznacza? To, że będziemy brać pod uwagę m.in. przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe.
Komisja przetargowa przystępuje do analizy otrzymanych ofert.
–
Będzie lepiej
Nowy, bezkolizyjny węzeł powstanie w miejscu skrzyżowania DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną – tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan. Funkcjonująca tam sygnalizacja świetlna ogranicza przepustowość oraz przyczynia się do powstawania zatorów drogowych – szczególnie w godzinach szczytu. Budowa nowego układu drogowego spowoduje likwidację sygnalizacji, a nowe rozwiązanie udrożni ruch na DK94 i wjazd do Wieliczki. Inwestycja pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020-2021 ul. Krakowską przejeżdża codziennie prawie 22 tysiące pojazdów.
–
Współpraca z samorządem
Inwestycja realizowana jest w ramach trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Za dokumentację projektową oraz niezbędne uzgodnienia (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji czy wykup gruntów) odpowiadał samorząd. Realizacją inwestycji, a także sfinansowaniem większości kosztów budowy zajmie się zarządca DK94, czyli GDDKiA.
–
za: GDDKiA